vragen videocenter 8078- geen 26C790 (Toestel of techniek)

door Maurice ⌂ @, Dordrecht, 13-11-2010, 11:24 (4921 dagen geleden) @ Bjorn Kusters

Normaal zijn meer stikkers te vinden , 1977 kan heel goed en dan inderdaad een hele vroege.

De dikke 220V trafo is ook de scheidingstrafo voor het TV chassis, naast het leveren van voeding diverse modules.

De K12Z bv heeft daarom op het chassis een netscheiding.
Dit omdat we een 2e apparaat - de VCC recorder- willen aansluiten.
Tevens is de K12z voorbereid om een video-interface te plaatsen omdat dus nu die netscheiding in het toestel zit.

Voor VCC was er een losse module om vanaf de "VCC-scart" audio en video af te nemen en toe te voeren. Ik heb zo'n module op een van mijn recorders zitten.

Kennelijk is bij Philips het kwartje gevallen met ontwerpen de 26C2601 en is daarna wellicht de K12z ontstaan en vanaf de K12z kan dus ook direct video vanaf de vcc ingekoppeld worden i.p.v. via de Rf antenne ingang.

Hoewel ik weet dat voor de K9 reeds al een speciale module beschikbaar was om direct video in te voeren, deze module had een galvanische scheiding inwendig.

Die TS403 en TS404-naast U405 zijn tbv Picture-Muting.
Deze schakeling zorgt er voor dat bij omschakelen tussen de programma's even 0,3 sec het beeld wordt onderdrukt.

Stelt dus niet zo veel voor, en is het weg is het ook geen ramp.


Complete draad:

 RSS Feed van berichtenreeks

powered by my little forum