iemand een idee hoe veel soorten K12 chassis er zijn (Toestel of techniek)

door Bjorn Kusters @, 09-11-2010, 21:35 (4925 dagen geleden) @ Maarten Bakker
Gewijzigd door Bjorn Kusters, 09-11-2010, 21:44

Hallo Maarten

Ik ben de doc van Wil aan het bekijken.....eerst dacht ik dat het nog mee zou vallen en alleen de gaten van de connectoren doorgeboord zouden moeten worden.
Maar de printbanen lopen heel anders , en zodoende zitten ook de meeste plaatsen waar componenten toegevoegd moeten worden op andere plaatsen.
Nu kan ik die gaten voor de connectoren en componenten wel doorboren en componenten plaatsen.
Maar heeft dat enig doel denk je?

Ik weet bij god niet welk K12 chassis ik heb , maar er zal een lay out moeten bestaan waar de printbanen het zelfde lopen als bij mijn chassis.
Dan zou ik zo uit moeten vogelen welk K12 chassis ik heb.

Wat in ieder geval zeker is : het is niet het chassis wat er in hoort , dan is mijn vermoeden dat ik eerder had dus bevestigd.

Van oorsprong hoort er een k12chassis (zonder toevoeging) in.
Maar is ieder K12 (zonder toevoeging) chassis het zelfde.
Of zou het kunnen dat dit een K12 zonder toevoeging is , en er in de loop der jaren wijzigingen in de loop van de printbanen plaats hebben gevonden.
Die wijziging in de printbanen houd ook in dat bij enkele connectoren die nog geplaatst moeten worden , enkele pennen nergens mee verbonden zijn op de print.
Terwijl die echter wel volgens de lay out verbonden moeten zijn.

Ik ben eens benieuwd wat hier uit komt.
Volgens mij is het chassis voor dit toestel afwijkend van de andere K12 chassis en kan ik op zoek naar een chassis wat uit zo een toestel komt.
Dat word volgens mij zoeken naar een speld in een hooiberg.

even een toevoeging:ik heb de lay out in zijn geheel vluchtig vergeleken met het chassis (net had ik maar een klein gedeelte bekeken)
Overal op het chassis zijn veel printbanen die anders lopen , componenten die op andere plekken zitten , componenten die niet aangegeven zijn op het chassis , printbanen die onderbroken moeten worden en eventueel overbrugd met een weerstand.
Ik denk dat ik het op ga geven met dit chassis.
Hopelijk is dit een k12I of wat dan ook , en zijn de K12 chassis kwa layout allemaal het zelvde.

Gr Bjorn


Complete draad:

 RSS Feed van berichtenreeks

powered by my little forum