foto's - GEEN K12 I (Toestel of techniek)

door Maarten Bakker ⌂ @, Haarlem/Delft, 12-11-2010, 23:06 (4921 dagen geleden) @ Bjorn Kusters
Gewijzigd door Maarten Bakker, 12-11-2010, 23:08

Maarten:Toch blijf ik erbij dat chassis niet extreem "gecustomised" werden (dus wel draadbruggen en onderdeeltjes anders, maar dezelfde printsporenloop)


Dit toch niet juist , volgens alles is is het chassis wat er nu in zit een K12 en heeft zeker de printbanen anders lopen.
En dit lijkt me moeilijk aan te passen allemaal.

Zie mijn bericht van zojuist, het gaat allebei om K12 chassis alleen het chassis dat in jouw toestel gemonteerd is, is vermoedelijk een van de alleroudste uitvoeringen, en er zit bijna 3 jaar tussen. Dat is echt geen customisen, maar zijn 10 of meer tussentijdse revisies van in principe hetzelfde chassis. Men gebruikte gelijktijdig slechts 1 revisie van het chassis voor alle modellen die op dat moment op de markt waren.

Het effect voor jou is helaas wel hetzelfde; ombouwen is niet simpel mogelijk.

Indien je een willekeurig K12-chassis van rond 1980 vindt, zal je zien dat de layout waarschijnlijk veel beter overeenkomt. Vooral de onderdelenbezetting kan verschillen, dus als je zoveel mogelijk zekerheid wilt hebben dat je weinig hoeft te veranderen moet je op zoek naar een chassis vermoedelijk met LONG-bediening en wellicht als het even kan van Zweedse afkomst (maar of de afkomst heel veel uitmaakt vraag ik me af).


Complete draad:

 RSS Feed van berichtenreeks

powered by my little forum