A6X38AT speelt, opstelling (Algemeen)

door PE1PJA @, Omgeving Venlo, 08-04-2022, 15:23 (747 dagen geleden) @ Gerard in Zeist
Gewijzigd door PE1PJA, 08-04-2022, 15:25

Hallo Gerard,

Fijn dat hij weer speelt op AM! Hierbij informatie over het toestel zoals die bij mij bekend is. Ik heb vele jaren geleden de tuner gekocht op MP. Waarschijnlijk onderdeel van een PA installatie. Het toestel was in een metalen rack gebouwd, dat weer in een 19 inch rack geschoven kon worden. Daarom ontbreekt de originele kast en heb ik zelf de huidige gebouwd. Toendertijd heb ik bij mijn weten enkele kleine elco's vervangen omdat die lek waren, ik heb zeker geen oscillatorspoel vervangen of het toestel geprobeerd opnieuw af te regelen. Dus als dat al is gebeurd heeft dat al eerder plaats gevonden.

Daarna heb ik hem een tijdje in gebruik gehad op mijn hobbykamer als (FM) tuner maar niet zozeer als kortegolfontvanger. Vervolgens heeft hij vele jaren op zolder doorgebracht.

Ik ken de antenne situatie natuurlijk niet maar stel je sluit hem aan op b.v. een langdraad met hoge signaal niveaus dan zal leidt dat vrijwel zeker tot oversturing met de bekende gevolgen.

M.vr.gr. Jan Schatorie

--
jschator(apestaartje)home.nl


Complete draad:

 RSS Feed van berichtenreeks

powered by my little forum