Technics cassettedeck RS-BX828 aandrukrollen (Gezocht)

door Bert V. @, Amstelveen, 10-01-2020, 16:12 (1565 dagen geleden) @ francois129

[image]

Voor de oplettende lezer nog even dit:

Men neemt nu, na al deze bijdragen, waarschijnlijk aan, dat het dual-capstan systeem altijd met capstan-assen van verschillende diameters functioneert.
Dat is echter alleen het geval met "direct" aangedreven vliegwielen, zoals bij dit fraaie deck van Francois.
De meeste dual-capstan decks werken echter met een aandrijving van de vliegwielen via een platte snaar en één motor, en hebben capstan- ook wel toonassen genoemd, die dezelfde diameter hebben.
De verklaring over de werking van het toch in snelheid verschillen van de toonassen van deze decks wordt in de hier (nogmaals) bijgaand getoonde afbeelding, (bijdrage op 07-01-2020 15:28, die vermoedelijk is ondergesneeuwd na de vele reacties), duidelijk uitgelegd, en deze verklaring benadert ook de veronderstelling van mij over de werking.
Níet bedoelt om even door te "drammen" of mijn gelijk te krijgen, (het was voor mij ook nieuwe kost!), maar ter verduidelijking, wilde ik U deze uitleg toch even laten weten. :-)

Bert


Complete draad:

 RSS Feed van berichtenreeks

powered by my little forum