Aanpassing forumregels (Algemeen)

door Forumbeheer @, Delft / Haarlem, 06-05-2020, 01:12 (32 dagen geleden)
Gewijzigd door Forumbeheer, 06-05-2020, 01:25

Ik heb zojuist als gevolg van mijn eerste paar "echte" moderaties (dat heeft toch nog bijna anderhalf jaar geduurd, mijn complimenten aan de gebruikers die zich overwegend netjes gedragen!) maar even de tijd genomen om een paar forumregels wat aan te passen. Dit is een "work in progress" en ik wil het aantal regels alsnog zoveel mogelijk beperken. Commentaar is altijd welkom, per mail of als het een onderwerp is dat voor meer mensen discussiewaardig kan zijn in de categorie "forumbeheer".

Concreet heb ik de verkoopregels 6 t/m 8 vervangen door regels 6a t/m 6e en hoop daarmee de meeste calamiteiten af te dekken. Let op dat regel 6d afwijkt van wat op het buizenforum (gloeidraad, NFOR) gebruikelijk is. Daar is het geen harde regel, alleen een goed gebruik, om verkoopitems op volgorde van reactie te gunnen.

Verder heb ik de regels rondom nicknames wat versoepeld. Nicknames zijn op het internet altijd zeer gebruikelijk geweest en in tijden van privacyschendingen zou ik het gebruik juist niet willen ontmoedigen. Het is wel de bedoeling dat er een echte naam in je profiel en/of onder je berichten staat in verband met omgangsvormen, maar dat hoeft geen volledige voor- en achternaam meer te zijn.

De regels kun je terugvinden in de gele balk onder Informatie

Aanpassing forumregels

door Jinny ⌂ @, Whuizen, 17-05-2020, 23:18 (20 dagen geleden) @ Forumbeheer

Hmm, ik heb nooit met mijn volledige naam op het forum geweest...

--
Hoe doen vrouwen op TV dat toch? Wakker worden met prachtig glanzend haar en mooi gestifte lippen..... Wanneer ik wakker word heb ik een coupe 'Leeg geroofd vogelnest' en een incidenteel straaltje kwijl..