Windows XP (Computertechniek)

door soundman2 @, Wouw, 17-12-2013, 22:11 (3802 dagen geleden) @ Gino

Tot voor twee maanden geleden, draaide ik nog op Windows2000 Pro. Een probleem was ondermeer dat er steeds minder programma's kunnen blijven draaien op een verouderd systeem, omdat er geen updates meer komen van die programma's.
Zo werkte bijv Firefox niet goed meer en moest ik overstappen naar Opera, wat ik persoonlijk wat minder functioneel vind. Ook de virusscanner avast stopte met updates. Andere programma's bleven wel draaien uiteraard.
Door een onhandige ingreep crashte Win2K. Ik had nog een legale versie van XP en heb die toen geïnstalleerd. W2K was dus allang over de kop.
Een nieuwer operatingsysteem zou een nieuwe PC nodig maken. Ik krijg dan een hoop mogelijkheden en snelheid erbij, wat voor mijn toepassingen helemaal niet nodig is.
Feitelijk gewoon kapitaalvernietiging dus.
Gezien het aantal lekken dat gedicht moet worden tijdens de levensduur van bepaalde programma's , lijkt het wel of de fabrikanten research lijken uit te sparen, er vanuitgaande dat hackers de zwakke punten er wel uithalen.
Een voorbeeld is bijv. Adobe Flashplayer, dat soms meerdere updates in korte tijd krijgt.
Met een beetje "veilig vrijen" op het www, kun je zelf een hoop ellende besparen en nog geruime tijd gebruik maken van XP. Ook bij Windows 8 kan het gruwelijk fout gaan als je niet oplet waar je gegevens intoetst en ondoordacht op linken klikt.

Soundman2


Complete draad:

 RSS Feed van berichtenreeks

powered by my little forum