Windows XP (Computertechniek)

door Maarten Bakker ⌂ @, Haarlem/Delft, 18-12-2013, 20:31 (3800 dagen geleden) @ snameroc
Gewijzigd door Maarten Bakker, 18-12-2013, 20:33

In mijn ogen ben je gewoon jezelf aan het pesten als je nu nog met xp op internet gaat.
De opmerking voor wat ik doe is het goed genoeg klopt niet want ook de website's worden steeds zwaarder.
Als ik bij een voor mij onbekende pc kom open ik altijd even detelegraaf.nl de laad tijd daarvan geeft een goede indruk van de pc en diens software in mijn beleving.

Ik vrees dat je nu Windows en Internet Explorer doorelkaar haalt. IE versie 8 en ouder, die bij XP zijn meegeleverd, komen inderdaad totaal niet meer mee met de moderne sites. Firefox, Opera, Chrome komen allemaal nog prima vooruit op de digitale snelweg. Ik typ dit stukje nu in Opera 12.16 die uitstekend en vlot werkt op een relatief lichte computer met XP (Sempron 3400+, 2GB RAM). Voor Windows 7 is deze computer niet meer geschikt, zodat hij eruitvliegt als er iets aan de hardware gaat mankeren of als er nood is aan software die niet onder XP draait.

Dat zal niet reeds begin 2014 zijn maar zoals ik al schreef eerder richting 2015. Ik heb totaal niet de indruk dat ik daarmee masochistisch ben ingesteld.

Wat eventueel ook kan meespelen bij algehele traagheid, is achterstallig periodiek onderhoud. Net als bij Windows 7 en vooral Vista, zal je bij XP ook zo nu en dan eens de schijf op moeten ruimen, het register moeten opschonen, de schijf moeten defragmenteren. Veel computers die op XP lopen zijn van 2006 of ouder en hebben wellicht zelden of nooit onderhoud gehad.


Complete draad:

 RSS Feed van berichtenreeks

powered by my little forum