Windows XP (Computertechniek)

door RR1957, 18-12-2013, 19:37 (3800 dagen geleden) @ Gino
Gewijzigd door RR1957, 18-12-2013, 20:06

Hoi Gino.

Veel reacties dus. Voor- en tegenstanders, voor- en nadelen, conservatisme en innovatie.
(hopelijk blijft het een vriendelijke goedbedoelende sfeer om hierover te discussiëren).
Je schiet er eigenlijk weinig mee op. Men kent je gebruik immers niet en ook niet
waar je mee werkt om b.v. het internet te gebruiken. Is het een oud beestje, hou het dan
wellicht zo lang mogelijk met XP vol en kijk zo langzamerhand eens rond naar een nieuwe
pc. Zorg wel dat je goed beschermd bent en let zelf ook goed op. Bankzaken blijft een
belangrijk punt. Mocht je na april problemen krijgen, dan zullen ze geen genade hebben.
We leven nu echter in het tablet tijdperk en die zijn er in allerlei prijsklassen.
Daarmee kan je ook goed bankzaken doen en het is nog eenvoudiger ook (met een APP).
Een pc kan ook gewoon een leuke hobby zijn om mee om te gaan en up-to-date te houden.
Maar dat is uiteraard aan de gebruiker.
Ik heb bewust links gegeven naar NU.nl, journalistieke informatie dus.
Daar kan je uit zeven wat voor jou van belang is. Over het algemeen zijn de berichten
niet positief om XP te handhaven. En dan hebben we het dus niet over folderpraatjes,
want ik heb Microsoft bewust niet geciteerd, dat zou inderdaad te gemakkelijk geweest zijn.
Een persoonlijke mening is eigenlijk niet van belang als je op het internet het nieuws
zoekt en volgt over een bepaald onderwerp als dit. Daarmee kan je voor jezelf tot een
juiste afweging komen. Ik vind de tweede link die ik gaf zeker verontrustend.
We zullen zien of Microsoft zijn woord houdt of onder druk XP nog zal handhaven.
Mensen die XP handhaven moeten over een jaar echter niet gaan lopen janken als het
fout gaat. Ze kunnen trouwens ook nergens meer terecht, want Microsoft stopt ook met
de ondersteuning, zoals ze zelf beweren.
Gezien de serieuze melding op hun eigen site zal het in april echter wel afgelopen zijn.
Ze gebruiken zelfs een klok om af te tellen! Dat is het enige wat ik van hen wilde laten zien.
Zelf zou ik (en dat doe ik ook) voor enige zekerheid kiezen en minstens eens in de
4/5 jaar voor een recentere versie zorgen, die de steeds groter en sneller wordende
digitale wereld aankan, naast de ellende die je kan tegenkomen.
Helaas moet je er bij Microsoft flink voor betalen, maar daarentegen zijn de pc's over
het algemeen redelijk betaalbaar. Bij Apple is dat precies andersom en zijn de
meestal jaarlijkse OS-X superupdates goedkoop en de laatste inmiddels zelfs gratis.

Succes en wijsheid gewenst! :-)

Kom weer eens langs voor de gezelligheid. :-)


Complete draad:

 RSS Feed van berichtenreeks

powered by my little forum