Windows XP (Computertechniek)

door Laurens @, Zaandam, 20-12-2013, 10:46 (3799 dagen geleden) @ francisgrey

Ik ben in het bezit van diverse computers van lang geleden.

Ik daag je uit om eens Facebook of Youtube te laden op een PC met windows 98 of 95.

Facebook weigert wegens achterhaalde beveiliging. Youtube laadt en speelt, maar ten eerste duurt dat een eeuwigheid, en ten tweede speelt het haperig en grofweg 1 frame per seconde. Het opstarten van internet explorer 5.1 (de horror) duurt een eeuwigheid, en moderne browsers hebben er ook niet echt zin in.

Het snelle booten van een oude (lege) computer is geen maatstaf voor de kwaliteit.

Windows 7 is een vooruitgang op XP. Het loopt op mijn Intel Q6600 met 4gb geheugen (inmiddels ook een wat oudere PC dus) sneller en stabieler dan XP.

Windows XP is een verloren zaak. Het was fijn voor zolang het werkte, maar er is geen reden meer om er krampachtig aan vast te houden. De PC's die ik heb die standaard met XP geleverd zijn, zijn inmiddels ook te traag aan het worden om vlot mee te werken met moderne software en websites (!).

Ook voor internetwerk is een vlotte PC belangrijk aan het worden, met de uitgebreide sites van tegenwoordig.


Complete draad:

 RSS Feed van berichtenreeks

powered by my little forum