Jubileum geruisloos voorbij gegaan... (Computertechniek)

door Piet Blaas ⌂ @, Arnhem, 26-08-2010, 20:18 (4994 dagen geleden) @ soundman2

Moet zeggen dat Win 2000 prof , toch ook wel zijn mannetje staat. Ik werk er nog dagelijks mee. Helaas wordt de ondersteuning, ook van externe programma's voor W2K helaas nu afgebouwd.
Als je gewoon dagelijkse dingen op de PC doet, werkt het nog steeds prima.

Ja, ik miste in het overzichtje van Paul in eerste instantie ook W2k. Dat vond ikzelf ook wel een goed besturingssysteem, in het rijtje W95, W98, W98SE, WME toch wel de best geslaagde, naar mijn idee. The best of both worlds: WME en WinNT4.
Op het werk hebben we die nog heel lang gebruikt.

Ik heb noodgedwongen nader kennis moeten maken met verschillende Microsoft besturingssystemen. Dat wil zeggen, ik moest vanuit mijn werk allerlei Microsoft examens doen. Daardoor me ook moeten verdiepen in Vista en eerlijk gezegd, ondanks alle negatieve verhalen, beviel me dat toch goed.

Overigens ben ik ingestapt toen DOS 3.21 gangbaar was, met tekstverwerker Wordstar etc.
Tot mijn grote vreugde moet ik iedere keer weer constateren dat, althans onder W2K ook veel DOS commando's nog werken. Ondanks alle tierelantijnen van Windows, die het leven veraangenamen, maak ik er toch nog wel eens gebruik van.

Mijn eerste PC
XT, 4 of 8MHz, omschakelbaar
640KB ram
5 1/4 inch floppydrive, 360KB
Een harddisk van maar liefst 20MB. Dat was in die tijd een schier bodemloze put.
Uiteraard voor de rijke lieden een EGA monitor en een 80 koloms lineprinter.

Ja, dat herken ik wel. Dat moet ook ongeveer de periode zijn geweest dat ik instapte. In 1987 tijdens mijn omscholingscursus leren werken met Wordstar. Ctrl-KQ (ha, ha, ha).
En Calcstar, ik snapte daar eerst helemaal niets van. En je moest beslist ook leren programmeren in GW Basic.
Mijn eerste pc was ook een XT met 4,33 of 8 MHZ, 640 KB, 5 1/4 floppy en 20 MB HD. Een EGA monitor kon ik niet betalen dus werd het een Hercules kaart met monitor en de wijdverbreide Star LC10.
Dat kostte samen iets van 3000 gulden als ik me het nog goed herinner.
Maar dat was allemaal lang voor W95...

Groeten,

Piet.


Complete draad:

 RSS Feed van berichtenreeks

powered by my little forum