Jubileum geruisloos voorbij gegaan... (Computertechniek)

door Piet Blaas ⌂ @, Arnhem, 26-08-2010, 20:55 (4994 dagen geleden) @ Paul Brouwer

Toen, in 1995, was ik één van die gekken die ervoor in de rij heeft gestaan.
Maar toch, toen destijds was het het waard. Win95 was toch echt een stuk vlotten
en completer van 3.10/3.11 waar ik ook nog een tijd mee gewerkt heb.

Nee, ik stond niet in de rij. Ik had een upgrade besteld, die was er toch ook best wel snel, via de post. Ik moet eens zoeken, ik denk dat ik die cd ook nog wel heb, hoewel ik wel veel heb weggegooid.

Het zou toen nog 3 jaar duren voordat Microsoft één van hun beste kunststukjes
lanceerde; Win98SE. De opvolgers daarvan, Windows Millenium edition en de eerste
XP versies, waren weer als vanoud dramatisch om over Vista nog maar te zwijgen.

In een andere posting hadden we het nog over W2k. Die vond ik wel erg goed, zeker beter dan W98SE. In elk geval stabieler.
Met Vista was er een marketing probleem. Het kwam op het moment dat iedereen eigenlijk pas goed gewend was aan XP en daar eigenlijk best tevreden over was.
De markt wilde helemaal geen nieuw besturingssysteem.
Ze hadden de beveiliging sterk opgeschroefd, zodat je, net als bij Linux, steeds meldingen krijgt dat je dingen vanuit de beheerder moet uitvoeren. Wat tot veel ergernis leidde.
Maar ik vind dat Vista veel prettiger werkt dan XP. Vooral ook bij het configureren van netwerken en het aanmelden van nieuwe pc's. De ondersteuning van WiFi is ook veel transparanter. Ik heb vanwege zo'n Microsoft examen me moeten verdiepen in Vista en eigenlijk bevalt het me erg goed.

Groeten,

Piet.


Complete draad:

 RSS Feed van berichtenreeks

powered by my little forum