Jubileum geruisloos voorbij gegaan... (Computertechniek)

door Kees van Dijke ⌂ @, Heerlen, 27-08-2010, 21:49 (4993 dagen geleden) @ Piet Blaas

Hallo Piet,

Later omdat ik een BBS runde werd dit OS/2 2.1 omdat deze in staat was meerdere DOS-boxen te runnen.


Ja, jouw BBS kan ik me nog goed herinneren. Goh, draaide dat op OS/2? Nooit geweten. Dat was de tijd dat ik pas besmet was geraakt door het radiovirus. Ik heb toen vaak jouw BBS geraadpleegd om schema's te achterhalen. Jouw BBS was een unieke bron om documentatie te achterhalen! :-)

OS/2 was in 1994 bij wijze van experiment. Vele andere sysops zijn daar ook een tijdlang in blijven hangen en het werkte best wel aardig en ook nog stabiel. Alleen was OS/2 niet de snelste multitasker, maar dat had meer te maken met de gebrekkige hardware van destijds.
Windows 95 deed het wat dat betreft heel wat beter en een heel stuk sneller. Helaas was Windows 95 niet populair bij de OS/2 diehards, maar voot mij geldt dat een besturingssysteem gewoon moet doen wat ie moet doen.
Ondanks dat er nog een fors deel 16-bit code op draaide, en daardoor ook berucht is op stevige vastlopers (schil 0 i.p.v. schil 3), heb ik daar geen last van gehad.
Voorheen heb ik het BBS op Frontdoor 2.12 en Remote Access 2 aan het draaien gehad. Later ben ik over gegaan op EleBBS, die volledig Remote Access 2 compatible is. Verder zijn er nog voordelen dat deze programma's ook in 32-bit uitvoering zijn en geheugenproblemen dan ook tot het verleden horen.

De automatische files en messages updates werken niet meer omdat de mailer netwerken (Fidonet etc.) inmiddels zo goed als opgedoekt zijn. Ik houd het BBS nog in de lucht ondanks dat er weinig ingebeld wordt, al is het een stukje gevoel van nostagie :)

groetjes,
-=Kees=-


Complete draad:

 RSS Feed van berichtenreeks

powered by my little forum