Condensator in voeding (Toestel of techniek)

door hanswal @, Hoorn, 17-12-2023, 15:45 (139 dagen geleden) @ Maurice

Maurice,

Met die Senseo's is weer eens bewezen het nut van verplichting "Recht op reparatie".
Linker spectrum is zo hysterisch aan het miepen , maar ja vergeten de echte zaken over
beheerst omgaan met grondstoffen.
Ja zo'n ding kost nieuw 80,- reparatie bij bedrijf natuurlijk tegen de 120 om beetje rendabel
te houden.

Dat is dan ook de reden op scholen leren die jeugd zelf zaken te repareren, ipv continue die woke zooi.En ander dom gezever.
Helaas gemiddelde leerkracht heeft zelf 0,0 techniek achtergrond en dat is hoofd probleem.

Gros van volk weet niet eens meer de "handyman"te vinden voor nieuwe stofzuigerslang.
Waarbij die accu troep vaak na 5jr defect en vervangen accu's over de prijs gaan.

Voorheen had je ook legio aan "hobby clubs".
Gelukkig heden weer enkele vrijwilligers die dat repareren in de wijken doen, maar is nog veel te weinig.

Ten eerste vind ik dat op dit forum geen politiek bedreven moet worden.

Als er dan al commentaar op de samenleving moet komen, dan verwacht ik een afgewogen verhaal en geen loze kreten. Wat er op scholen wordt onderwezen is niet per se opgelegd door de linkse politiek. Veel onderwijsinhoud, speciaal in het MBO -en dat is de grootste onderwijstak-, wordt gestuurd en bepaald door het bedrijfsleven, vertegenwoordigd in onderwijscommissies. Het bedrijfsleven is in het algemeen geen broedplaats van linkse ideeën. Juist door het streven naar efficiënter werken [=lagere loonkosten] is de wegwerpmaatschappij de norm geworden.

In mijn loopbaan in het MBO heb ik leren werken met de dwingende eisen van het bedrijfsleven voor wat betreft de onderwijsinhoud, waaronder eisen aan de taalvaardigheid. Binnen de technische vakken heb ik ook veel instructie mogen geven over juiste zinsbouw, spelling, interpunctie en spatiegebruik onder meer om verslagen leesbaar te houden en daar is niets links of woke aan.

Hans

--
scoper apestaart quicknet punt nl


Complete draad:

 RSS Feed van berichtenreeks

powered by my little forum