Philips K-9 in New Zealand - een beetje anders... (Algemeen)
Veel meer dan die trafo en de grote elco's hoef je ook niet aan te passen. Zie https://www.kevinchant.com/uploads/7/1/0/8/7108231/philips_k9a_chassis.pdf
Het toestel is geaard dus de kruipafstanden hoeven ook niet groter te zijn dan 2mm (of wat dan ook in Australië destijds de norm was).
P.S. De meeste serviceonderdelen die specifiek Australisch zijn, kun je in de onderdelenlijst herkennen aan coderingscentrum 02 op de 3e en 4e positie (als er ook specifieke Nieuw Zweeuwse serviceonderdelen zijn zou daar 23 staan, het ging alfabetisch) en een 7 op de 9e positie van de 12NC. Die 7 zie je bij andere buitenlanden ook vaak terug. Ik weet niet precies waarom.
P.P.S. Over die trafo gesproken... Ik heb het altijd knap gevonden dat Philips iets van 18kHz door een ijzeren C-kern kon jagen. Voor Australië/Nieuw Zeeland zijn ze dan toch maar op een ferrietkern overgestapt.
Complete draad:
- Philips K-9 in New Zealand - een beetje anders... -
Adelbert,
23-06-2026, 08:30
- Philips K-9 in New Zealand - een beetje anders... -
Maarten Bakker,
23-06-2026, 20:35
- Philips K-9 in New Zealand - een beetje anders... -
Maurice,
23-06-2026, 22:17
- Philips K-9 in New Zealand - een beetje anders... - Maarten Bakker, 23-06-2026, 23:33
- Philips K-9 in New Zealand - een beetje anders... -
Maurice,
23-06-2026, 22:17
- Philips K-9 in New Zealand - een beetje anders... -
Maurice,
23-06-2026, 20:44
- Philips K-9 in New Zealand - een beetje anders... - soundman2, 23-06-2026, 21:39
- Philips K-9 in New Zealand - een beetje anders... -
Maarten Bakker,
23-06-2026, 20:35