Platen puck, zin of onzin (Algemeen)

door BenM ⌂ @, Bunschoten, 30-04-2021, 10:34 (1092 dagen geleden) @ gert van wee
Gewijzigd door BenM, 30-04-2021, 10:49

Eén van de dingen waar ik naar aan het kijken ben is een andere draaitafel en element. Maar omdat vinyl weer zo populair is zie ik door de bomen het bos niet. Ik gebruik nu nog m'n Sansui SR-333 met Stanton 681EEE element, die ik vermoed ik begin jaren '80 gekocht heb. Soms gebruik ik m'n Kenwood P83 (met tangentiale arm) en die stamt uit begin jaren '90.

Ik heb de afgelopen dagen de Erato HiFi Rai (https://www.discogs.com/No-Artist-Hi-Fi-Test/release/1571551) LP uit 1973 op beide afgespeeld en zie dat bij de P-83 hier en daar wel wat vervorming van de sinus optreedt, de 681EEE doet het (ook hoorbaar) beter. Maar waarschijnlijk zijn er tegenwoordig veel betere draaitafels en elementen te koop. Verder heb ik nog een paar Lenco's uit begin jaren '70 en een Soundlab HOLP 1600 (snelstarter), die ik voor m'n radioprogramma gebruikte indertijd.

Ik ben wel gecharmeerd van tangentiale arm draaitafels en heb daarom een tijdje zitten kijken naar een B&O. Maar ook daarover lees ik zowel lovende als negatieve kritieken. Dus... ik ben er nog niet uit, maar lees deze draad met veel belangstelling.

EDIT : als voorversterker gebruik ik de NAD Phono Preamp PP 2e

--
Met vriendelijke groeten,
Ben


Complete draad:

 RSS Feed van berichtenreeks

powered by my little forum