AM/FM modulator met ESP32 module (de print) (Algemeen)

door Otto @, Drenthe, 01-01-2024, 22:38 (118 dagen geleden) @ Otto
Gewijzigd door Otto, 01-01-2024, 23:28

Dan zijn we nu aangekomen bij de print. Hieronder zie een screenshot van de het ontwerp zoals die nu bij mij in KiCad staat:

[image]

Het voordeel van dit pakket is dat je niet gebonden bent aan zuiver vierkante resp. rechthoekige printplaten. Ik heb daarom de hoeken wat afgerond, wat het schuiven in printgeleiders makkelijker maakt. Ook heb ik een "inkeping" gemaakt voor het OLED-display, zodat die mooi uitgelijnd met print kan worden gemonteerd. Ook zie je, dat ik alle 8 pins IC's dubbel heb geroute. Je kunt dus voor dat type naar keuze de DIL of de SO versie gebruiken. Voor de meeste zullen dat gewoon de DIL versies zijn, maar voor de PT821 wordt het de SO versie.

Een heel mooie optie is de 3D weergave. Van de meeste componenten heeft KiCad wel een 3D-model, maar voor de "moeilijke" componenten moet je het internet afstruinen. Soms vindt een passend model. Zo niet, dan laat je die gewoon weg, of maak je die zelf. Ik heb helaas geen ervaring met mechanische ontwerppakketten, dus ik ben gedwongen om ze weg te laten. Weglaten heeft echter geen gevolg voor de print zelf. De 3D-weergave geeft een prima mogelijkheid om te controleren of alle componenten netjes geplaatst zijn.

Van boven:

[image]


En wat geroteerd:
[image]

Je ziet hier ook een aantal van de optionele componenten, maar die kun je negeren.

Otto

--
Ohm sweet Ohm...
[image]


Complete draad:

 RSS Feed van berichtenreeks

powered by my little forum