AM/FM modulator met ESP32 module (Processor, audio, GUI) (Algemeen)

door Otto @, Drenthe, 02-01-2024, 00:23 (118 dagen geleden) @ MarcelvdG

Heb je het probleem specifiek met U11A, omdat die als enige geen pull-downweerstand heeft?

Ik weet niet of het specifiek U11A is, want die zit natuurlijk in hetzelfde huisje als U11B. Wat ik zie is, dat het signaal aan de uitgang van U11B afgeplat wordt aan de bovenkant. Dus dan ligt het probleem aan de onderkant bij de ingang.

Een LM358 heeft een uitgangstrap met een enorm dood gebied erin: drie basis-emitterspanningen. Aan de bovenkant zitten NPN's in een Darlingtonconfiguratie en aan de onderkant een PNP, allemaal als emittervolger.

Er zit echter ook een stroombronnetje van de uitgang naar aarde. Zolang de uitgang maar heel weinig stroom hoeft te trekken voorkomt die dat je crossoververvorming krijgt, en zorgt die ervoor dat de spanning lager kan worden dan met een PNP-emittervolger haalbaar zou zijn.

Als ik het me goed herinner is die stroombron nominaal 50 uA, maar minimaal maar 12 uA. Misschien zitten die van TI wat dichter tegen de minimumwaarde van de stroombron aan. In dat geval zou een pull-downweerstand het moeten kunnen oplossen.

OK, ik ben geen opamp expert, maar als ik het goed begrijp zal een pull-down weerstand aan de uitgang van U11A het probleem oplossen?

Dank voor de input, Marcel.

Otto

--
Ohm sweet Ohm...
[image]


Complete draad:

 RSS Feed van berichtenreeks

powered by my little forum