De Philips Nanette L1W22T (Toestel of techniek)

door Marotick ⌂ @, Huizen, 29-07-2014, 11:27 (3779 dagen geleden) @ g-rely
Gewijzigd door Marotick, 29-07-2014, 11:29

De Nanette lijkt veel op het radiootje dat ik in 1961 van mijn vader heb gehad maar die had alleen MG, Philips L0X10T
Ik vind de Nanette L1W22T wat leuker omdat daar FM opzit en daar zitten de zenders tegenwoordig.
Op Marktplaats koop ik oude lelijke, niet werkende radiootjes op en probeer die dan zo op te knappen dat ze er weer redelijk uitzien.
Ik heb o.a buiten de Nanette de Philips L3X90T, L3X91T, L2X97T, L0X90T, L5X22T en ook nog nordMende Transita, nordMende Condor (ik zoek schema) Sharp Collie en een Koyo Six Transistor. De meeste staan weer te glimmen van plezier. Onderweg zijn de Greatz Grazia en de voorloper van Blaupunkt een Lido.
Verslagen hoe de opknapbeurt verloopt zijn tzt te lezen op dit forum. De eerst volgende is de Philips L3X90T.

De Nanette die jij hebt heeft al heel wat doorstaan. De antenne weg, en de kast is ook niet meer compleet. Ik wil hem niet hebben maar ik wil haar wel voor je opknappen, maar misschien is dat leuk omdat zelf te doen. We helpen je wel.
Je hoorde heel zacht wat op de AM, kan ook de detectie diode zijn net als bij mijn exemplaar. Het schema is beschikbaar.

Jack

Complete draad:

RSS Feed van berichtenreeks