De Philips Nanette L1W22T (Toestel of techniek)

door Marotick ⌂ @, Huizen, 01-08-2014, 18:42 (3775 dagen geleden) @ g-rely

Wat leuk dat je er mee begonnen bent.
Goed dat je het frontje er af gekregen hebt, met welk wasmiddel?
Het vergeelde kastje kun je ontgelen met een heel fijn schuurpapiertje en een schuurblokje. Na flink geschuurd te hebben zie je dat de vergeling minder wordt en op een gegeven moment is de vergeling weggeschuurd. Kleine plekjes die er nog op zitten kan je wegschuren zonder een blokje te gebruiken, dus met het schuurpapier in de hand en dan alleen het plekje te schuren.
Dan gaat het echte werk beginnen en doe dat buiten.
Met Brasso koperpoets ga je nu poetsen, een half uur per kant minimaal. Daarna uitpoetsen met poetskatoen, dan gaat het nog glimmen ook en lijkt de radio zo uit de showroom te komen.
De antennen die ik op het toestelletje heb heeft 5 segmenten en is 385 mm lang.
Heb je nog wel het knikje waar de antenne aan vast heeft gezeten?
Ik heb verschillende telescoop antennes maar niet in die maat want ingeschoven is de lengte 106 mm lang en past dan precies in de sleuf aan de bovenkant van het kastje. Misschien heeft iemand zo'n antenne voor je?
Om de kunststof busjes, waarin het schroefdraad zit, weer vast te lijmen gebruik ik verse secondenlijm. Secondenlijm die wat ouder is is alleen nog goed om je vingers aan elkaar te lijmen maar andere dingen vallen zo weer uit elkaar. Handig is om van die mini tubetjes te nemen.

Succes

Jack

Complete draad:

RSS Feed van berichtenreeks