Einde XP kost meer dan een PC (Computertechniek)

door snameroc @, Etten Leur, 06-04-2014, 15:16 (3692 dagen geleden) @ Maarten Bakker
Gewijzigd door snameroc, 06-04-2014, 15:55

Hallo Maarten,

Ik heb altijd begrepen dat dat een bewuste keus was van microsoft om te voorkomen dat zo een geactiveerde schijfimage op meerdere pc's te gebruiken.
Ik zal nooit kunnen bewijzen of die afweging bewust is gemaakt door microsoft daarvoor of niet maar dat geld ook voor jouw.
Zoals gezegd bij 7 en 8 gaat het weer wel en in de begintijd van xp schreven de pc bladen dat toe aan ontmoedigingsbeleid en was bijvoorbeeld een andere videokaart en meer geheugen met de door jouw gemelde activatiemelding omdat wijzigingen nu eenmaal mogelijk moeten zijn.
XP is immers de eerste versie die niet accepteerde een licentie op meerdere pc's te gebruiken bij windows me of 98 mocht dat ook niet maar het ging wel gewoon.

Een aanvulling op telebankieren met xp kun je hier lezen http://www.banken.nl/nieuws/2002/banken-gebruik-geen-windows-xp-voor-internetbankieren

PS ik vraag me nu al schrijvend af hoelang microsoft activeren van windows xp nog toestaat oftewel er aan meewerkt.
Wat nu sommige met antieke dos pcs doen uit nostalgie zal straks misschien met xp niet meevallen.

Johan


Complete draad:

 RSS Feed van berichtenreeks

powered by my little forum