Einde XP kost meer dan een PC (Computertechniek)

door soundman2 @, Wouw, 09-04-2014, 19:40 (3689 dagen geleden) @ Ed van der Weele †

Voor de aansluiting van een printer die ontworpen is voor een parallelle poort is een printserver een oplossing; UTP in, parallel uit. De printer is dan door alle pc's via het LAN bereikbaar.

SCSI controllers zijn ook nog steeds te koop (link). Ze zijn er alleen de laatste jaren niet goedkoper op geworden.

Mijn ervaring is dat je zo eens per 5 jaar gedwongen wordt om pc's te upgraden of te vervangen omdat de nieuwe hardware er niet meer op past.
Pc's en de randapparatuur zijn een dure liefhebberij :-(

Reactie 1) is bekend, ik heb voor kettingformulieren een EPSON FX1080 draaien op een printserver. Ook de drivers zijn meestal wel bruikbaar.
Met de HP ligt dat anders, dat is een netwerkprinter, maar de drivers kunnen niet meer over weg met W7 en W8. Ik snap overigens de werking van een driver niet.
Is dat een apart besturingsprogrammaatje van de printerfabrikant en waarom werkt het dan niet meer met en nieuw OS, terwijl veel andere programma's wel gewoon werken.
Ik wil wel een oude pc in stand houden voor de scanner etc. Die levert bmp files af en di kan ik gewoon ophalen via mijn netwerk. Met printers werkt dat niet zo eenvoudig. een mogelijkheid is natuurlijk je werk saven en vervolgens met een andere PC afdrukken. Echt handig is dat uiteraard niet.


Soundman2


Complete draad:

 RSS Feed van berichtenreeks

powered by my little forum