Revox A77 - Capstan motor loopt niet (Toestel of techniek)

door soundman2 @, Wouw, 31-05-2020, 10:52 (1398 dagen geleden) @ Marotick
Gewijzigd door soundman2, 31-05-2020, 11:07

Wat je ook beweert, systematisch een fout opsporen is de enige, snelste en juiste methode.
Onderdelen die nooit stuk gaan bestaan wel, maar motoren horen daar niet bij. Als je 130 volt een gevaarlijke spanning vind is dat helemaal correct. Als je dat niet weet moet je een elektrisch apparaat helemaal niet open maken. Dat staat nb op vrijwel elk elektrisch apparaat.
De methodes die ik tot nu toe aangaf zijn bedoeld om zonder wat te demonteren, te bepalen in welk deel een fout schuilt.
Dat weet jij helemaal niet met je chaotische manier van repareren.
Ook bij de revox is dat zo. De hele motorsturing zijn globaal genomen drie aparte delen.
1 De tacho generator
2 De vergelijker
3 De feitelijke aandrijving van de motor.
Als je weet welk gedeelte niet goed werkt, heb je al meer dan 60 procent van de fout opgelost binnen een paar minuten.
Jij weet na dagen nog niet waar er überhaupt wat fout zit. Dat is het verschil tussen wat aanmodderen en repareren. Voor dat laatste moet je wel wat kennis van zaken hebben. Helaas heb je al meerdere malen laten zien dat je die vaardigheid mist.
Hard, maar het is niet anders.
Je mag gerust weten, dat ik ook de wijsheid niet in pacht heb, maar als ik iets tegen kom waarvan ik de werking niet ken, maar wel behoor te weten, dan verdiep ik me daar eerst in. Zou jij ook moeten doen.
Nogmaals:
Als je eerst van alles gaat uitwisselen, is de kans heel groot dat een apparaat nog niet goed werkt. Wel is er een grote kans dat er nieuwe fouten bijkomen, zoals vernielde printsporen, verkeerde plaatsing van onderdelen, verkeerde equivalenten, blauwe en zwarte draden verwisselen, etc.
De tijd om dan de boel te repareren wordt veel langer en het storing zoeken weer lastiger.
Als je mij wil overtuigen, moet je met feiten komen die hout snijden en niet met verhalen dat na vervanging van alle onderdelen iets weer goed werkt. Dan kun je beter wat nieuws kopen.


Complete draad:

 RSS Feed van berichtenreeks

powered by my little forum