Revox A77 - Capstan motor loopt niet (Toestel of techniek)

door Marotick ⌂ @, Huizen, 31-05-2020, 11:07 (1420 dagen geleden) @ soundman2

Even niet relevant.

Meneer Soundman, ik begrijp dat u het niet begrijpt.
In uw werkzame leven was u reparatie technicus en u moest apparaten repareren die niet zo oud waren, meest binnen de garantie periode of er net buiten.
Dit ga je dus niet repareren door zomaar alle onderdelen er uit te gooien en te vervangen in de hoop dat dat ene onderdeel dat niet goed functioneert er bij zit. Nee zo pak je het niet aan, geloof me of niet maar dat zou ik ook niet doen. Nee dan pak je de meetinstrumenten en ga je opzoek.
Zo heeft u het altijd moeten doen en ik geloof best dat u daar heel kundig in bent.
Maar we hebben het in dit forum vaak over oude apparaten waar niet 1 defect onderdeel inzit maar tientallen. Door de vele foute onderdelen is er vaak niets meer over van de werking van het apparaat en is alles fout wat je meet. Daarom is het beter om de angel er uit te halen door alle onderdelen die door de tand des tijds zijn aangetast er uit te halen want dat is vaak al de bron van het probleem.
Als daarna toch nog een probleem is dan is die ook veel makkelijker te lokaliseren omdat niet functionerende elementen niet meer aanwezig zijn.
Het is dus heel verstandig om bij OUDE apparaten eerst de niet functionerende onderdelen te vervangen en dan pas verder te kijken.

In dit forum zijn verschillende mensen actief. Ieder op zijn eigen niveau en achtergrond, hobbyisten en professionals. Het is dus ook niet netjes om uw reparatie methode op te leggen aan de andere medegebruikers. Ook op uw reparatiemethode is wel wat op af te dingen want er is een betere methode: De hele schakeling geheel doorgronden en door berekenen en interpreteren er achter zien te komen waarom een apparaat doet wat het nu doet of eigenlijk niet doet. Dat is de hogeschool meneer Soundman.

Uw methode is er maar 1 van de vele en waarom respecteert u andere mensen niet hun eigen methode en noemt u dat meteen “aanmodderen” ik vind dat niet netjes.

Als er iets stuk is en iemand doet een ingreep, al is dat een klap op het toestel, dan is dat een reparatie als het toestel het daarna het weer goed doet. We kunnen allemaal hier iets van vinden maar ook bij een klap op een toestel kan een bepaalde kennis een rol spelen, want waar geef je de klap en hoe hard sla je?

Ik hoop dat u na deze tirade mensen wat meer de ruimte geeft om op een eigen manier hun reparaties te doen en niet meteen af te geven als zij het anders zouden doen dan dat u dat zou doen.

Ik heb dit eerder al in een persoonlijke brief u proberen bij te brengen maar u blijft maar doorgaan dus dan maar publiekelijk.

Jack Marotick


Complete draad:

 RSS Feed van berichtenreeks

powered by my little forum