Revox A77 - Capstan motor loopt niet (Toestel of techniek)

door Maarten Bakker ⌂ @, Haarlem/Delft, 01-06-2020, 18:57 (1396 dagen geleden) @ Marotick
Gewijzigd door Maarten Bakker, 01-06-2020, 19:00

Nou, ik vind dat jij ook stevig antwoordt hoor. Die rode waas valt me niet zo op, ik zie uitleg en nuanceringen. Ik zie een redelijk pittige discussie die niet zo pittig is dat ik er voor op mijn forumbeheeraccount moet inloggen om er wat mee te doen, maar dan moet de nuance er wel in blijven.

Hij schrijft al dat hij heus ook het nodige preventief vervangt. Mogelijk in geval van zo'n Revox net niet genoeg om het ding voor een ebayprijs met een jaar garantie te kunnen verkopen of te repareren/reviseren voor een leek die het ding wil kunnen gebruiken alsof het zo goed als nieuw is, dat zijn gewoon andere takken van sport.

Ik zie meestal de strijdigheid niet zo omdat het vaak meer een keuze is van hoever je precies gaat(repareren moet altijd, reviseren kent een grens die je ook met de klant overlegt), en belangrijker ik waardeer delen van beide aanpakken waarbij ik het eigenlijk veel belangrijker vind dat de beslissing hoe je te werk gaat rationeel afweegt en dat je ongeacht de uitkomst een bepaalde hoeveelheid structuur probeert aan te brengen zodat zowel de hulpvragende als de helpers nog het overzicht kunnen behouden en wat bij kunnen leren. En op een gegeven moment is gewoon ouderwets gestructureerd troubleshooten onmisbaar. Zonder mensen die die knuppel even in het hoenderhok gooien, iets waarbij de nuance soms pas later komt, zou een forum als dit bijna nutteloos zijn. Laat iedereen dan maar een abonnementje op Euras nemen (onmisbaar voor reparaties aan modern consumentenspul maar vervangt geen vakkennis). Op het NFOR hebben we daar o.a. John Hupse voor met wie ik ook wel eens stevig heb gediscussieerd en hier op het forum doet soundman2 dat zo nu en dan.

Als ik zelf technische adviezen lees dan probeer ik over de toon heen te lezen en die ervaart toch ook elke lezer anders omdat dat in platte tekst niet over te brengen is - sterker nog, ik krijg ook kritiek als ik zoiets als dit schrijf, het zou belerend of confronterend zijn of te analytisch. Nou, met dat laatste kan ik dan wel weer wat; dat is een van de manieren waarop je ook een defect apparaat aan zou pakken :-D


Complete draad:

 RSS Feed van berichtenreeks

powered by my little forum