Defect in JVC TM-41EG monitor (Toestel of techniek)

door Otto @, Drenthe, 18-09-2020, 13:14 (1310 dagen geleden) @ Otto

Dank je Kris,

Komende dagen heb ik weinig tijd, dus even geduld graag.

Trouwens, ik heb nog wel wat oude schakelende voedingen liggen, ik kan daar wel een FET uit slopen.

Wordt vervolgd,
Otto

[image]

Opgebouwd met een Toshiba FET TK6A60DR. Helaas kan ik er nog niet veel chocola van maken. Volgens schema moet de plus dan op pen 6, en de drain op pin 5 van de trafo. Als ik een blokgolf op de gate zet krijg ik dit:
[image]

Geel is op gate, paars is op drain. Lijkt me niet verkeerd, maar op de hoogspanning komt er niets zinnigs uit. Ik had de vorige keer vergeten pen 10 te aarden, waardoor de spanningen toen anders waren. Ter controle nog even pinnen 5 en 6 verwisseld:

[image]

(Uiteraard) ook geen spanning op de focus en HS.

Nu begin ik te vermoeden dat de HS spoel misschien onderbroken is. Ik heb daarom 30 volt gelijkspanning op pin 10 gezet, en met de multimeter meten wat er op de andere windingen weer uit komt. Op de focus en HS dop beide niets. Zet ik echter de 30 volt op de focus draad, dan meet ik op de HS dop 27 volt. Bij plus en min wisselen meet ik niets. Ik denk dan dat de HS diode en wikkeling nog goed zijn. De winding van pin 10 naar de focus lijk me dan onderbroken. Kan zowel de spoel zijn als de interne diode. Is dat goed beredeneerd, of is die 30 volt misschien toch te weinig?

Otto

--
Ohm sweet Ohm...
[image]


Complete draad:

 RSS Feed van berichtenreeks

powered by my little forum