28-AKF11 ACORN alias Philipscm8833 maken (Algemeen)

door duikkie @, 22-04-2021, 08:18 (1094 dagen geleden) @ Cornelisjan

in ouwe toestand gewoon weer klein beeld vervormt en streep met 80 volt
dus echt iets meer kapot is er niet gegaan


Je hebt toch wel echt getest met TS474 eruit toch?

Goed dat er in ieder geval nog eenzelfde (probleem-)beeld is.

Ik vermoed op dit moment probleem met S474 maar is nog niet zeker.

Je zal moeten achterhalen wat de originele waarde is van deze spoel.

nee alles zoals het was ik zal TS474 en TS478 er uit solderen maar ik denk dat deze niet stuk zijn.

kortom er gebeurt iets waar we nog niet achter zijn.

STEL: TS474 slaat door naar aard dus kortsluiting dan verklaart dat niet waarom als voor S473 een weerstand is van 20 ohm . dan opeens S472 warm en gaat roken

de weerstand van 20 ohm heeft er voor gezorgd dat er "meer"energie op de lijn blijft

ik snap echt niet hoe dat kan

ga er eens zwaar over nadenken :)

kijk met mijn scoop kan ik niet pieken van 1000 volt zien maar mischien zie ik iets bij punt 16 daar staat in werkende toestand bij 125 volt pieken tot 100 volt. dat moet lukken ook punt 17 zal ik een bekijken en punt 18 ook.

wat ik verwacht is dat alles minder zal aangeven daar punt 13 bij deze monitor met voeding 80 volt geen 47 volt gaf maar 35 volt ofzo met 64us
punt 14 is een warboel geen net signaal volgens het plaatje

verder zie ik geen scoop beelden.

maar het is nu eerst nadenken en tijd voor andere dingen.

de eerste ronde is voorbij. dit word een lang lopend project. zo af en toe even laten bezinken en proberen te snappen waarom dingen gebeuren zoals ze gebeuren.

bevindingen:

zonder R474 kreeg ik 125 volt maar ging S473 roken
met 20 ohm voor alternatieve spoel S473 ging S472 roken en warm worden
TS474 komt door de diode test en is dus geen direchte doorslag tussen emiter collector en of basis

ik weet niet of het kan maar misschien gaat er iets "rondzingen" doplereffect met D467 en of D468, maar ook hier de diodes komen door de test kan uiteindelijk de twee eens uitsolderen of het echt BY448 en BYV95C zijn

kortom ik weet het even niet meer :fir :-D


Complete draad:

 RSS Feed van berichtenreeks

powered by my little forum