elke dag is een nieuw begin ( van de laatste dagen) (Algemeen)

door duikkie @, 28-04-2021, 09:12 (1087 dagen geleden) @ Maurice
Gewijzigd door duikkie, 28-04-2021, 09:20

Om te beginnen zet je de nullijn scoop ook op 0,
Of indien tbv zichtbaar zet ik kanaal 2 op GND er bij om de nullijn te
laten zien.

Zo kunnen we zien of negatief van de puls bv wel klopt.
SPoel 4-12-8 is wat mee aan de hand op de trafo.

als daar 2V staat ipv 170.
Zou daar nog maar 1 of 2 windingen van over zijn.
Haal die R484 (1R5) eens los.

Tor terug solderen, is nu niet belangrijk!.
Die puls klopt aardig.

R475 15k ipv 3k3 kan mogelijk zijn omdat een andere beeldbuis is gebruikt.
boeit nu ook niet.

ik dacht plaatje zo groot mogelijk midden in beeld

Spoel 4-12-8 ( in werkelijkeheid met AT2079/HR7506) 2-(4+5)-6 is het onderzoeken waard
maar niet mopperen he als ik R484 eruithaal :) verder zet ik alles er weer in tor zoals ik hem gevonden heb.

kijk dat is nu de moeilijkheid volg ik schema commodore 1084s-p dan klopt die 15k voor r475 ook die 1M voor r477

ik mag het wel niet schrijven maar deze monitor inhoud is een samengesteld geheel
de beeldbuis zal wel orgineel een AFK11 van acorn zijn , mainboard heeft veel weg van commodore1084s-p, powerboard cm8833. niemand , niemand weet hoe het orginele mainboard van acorn eruitziet ( nog geen plaatjes gevonden op internet van binnenkant) ook zitten wat kleine verschillen in de powerboard onderling

en het zal allemaal wel gewerkt hebben met geleende onderdelen , maar maakt het allemaal niet makkelijk op.

die ts474 tor is zo'n voorbeeld , niet wat je verwacht en misschien is dat de oorzaak dat r474 een klein beetje van waarde af is en ook S473.

verder niet uit je vel schieten maar we hebben drie nul lijnen :)

een in het midden van de scoop ++++++++
tweede een blokje boven begin scherm
en nog een met 0% geloof ik

nul lijn stel ik meestal in het midden op en aan de hand van beeld naar beneden of boven


Complete draad:

 RSS Feed van berichtenreeks

powered by my little forum