Je zou maar zonder stroom komen te zitten... (Algemeen)

door Maarten Bakker ⌂ @, Haarlem/Delft, 09-01-2026, 12:07 (17 uur en 35 minuten geleden) @ Maurice
Gewijzigd door Maarten Bakker, 09-01-2026, 13:05

Petroliekacheltjes en lampen zijn juist geschikt voor tochtige ruimtes ivm het zuurstofverbruik en productie verbrandingsgassen. In wat beter afgesloten ruimtes alleen gebruiken indien deze afslaat of alarm geeft bij overmaat CO en CO2.

Als ik moest kiezen tussen een brandende accu in de tuin of een even grote kans op dood door koolmonoxide, schat ik mijn overlevingskansen met de accu beter in. Een aggregaat in de tuin is ook een mogelijkheid.

Natriumaccu's, die nu op de markt beginnen te komen, lijken me op dit moment de veiligste noodstroomvoorziening.

Waxinekaarsjes in handen van een leek... Als je er van die 10 een paar naast elkaar zet, heb je al een probleem. De waxine vergast en brandt dan ook prima zonder lont.

Ik denk dat jij het prima gaat overleven met eenvoudige middelen en zonder noodpakket... Maar de sabotage die Berlijn trof, is hier ook mogelijk. En meerdere dagen zonder stroom is voor veel moderne mensen denk ik niet meer haalbaar met de dingen die ze standaard in huis hebben. Vandaar noodpakketten.

Complete draad:

RSS Feed van berichtenreeks