lamp in serie met ??? (Algemeen)

door RenéDaemen @, Zaanstreek, 05-02-2020, 00:01 (1514 dagen geleden) @ franc

Franc
Heel veel tijd besteed ik er niet aan
Alleen de luxman en denon gaan dan even aan de kant om te testen op een rustig moment
Het aanbod is bij ons minder geworden in de jaren je ziet alleen stereo setjes van aldi blokker action
Die ik meteen weggooi cd spelers zijn al binnen halfjaar al op. Kan ook niet voor die 3 tientjes aanschaf
Huishoud apparaten komen zat binnen citruspersen krultangen enz lampen
De gemeente waar ik werk is een arbeiders gemeente dus geen rijke mensen
Gek genoeg heb ik geen ernstige dingen meegemaakt als ontploffingen
Wel een keer eookwerk van een rifa onstoor condensator in Dual platen spelers hs serrie
Maar knip die nu los voor de test
Laatst nog een rh 590 versterker hup in het net en werken .
Een ballast lamp heb ik wel liggen maar als ik een oude buizenradio krijg
Maar dan op een rustig moment als er weining aanvoer is
Vaak is het testen spelen de winkel in als je gaat repareren. Dan komen ook kosten bij en wordt het voor verkoop domweg te duur
In verhouding. Dan kom je eigen lijk in het andere circuit terecht van liefhebbers van gerestaureerde audio. Hifi verkoop groepen enz.
Als ik prive een buizen apparaat krijg gaat de ballast lamp ertussen en variac
Gaat het een teken van leven geven gaat de lamp tussen uit
Gaat het brommen hup uit .
Een k9 heb ik ook wel opgestart met gloeilamp er tussen en variac lamp licht eerst even wat fel op om iets in tezakken te lage spanning gaat het toestel hikken bij opdraaien zie je al beeld komen. Dan kun je omschakelen ..je moet natuurlijk geen uur op variac en gloeilam zetten .
En dan met scheidings trafo een multimeter kijken of de voeding bij 230 volt de 155 volt krijgt en anders even bij regelen.


Complete draad:

 RSS Feed van berichtenreeks

powered by my little forum