lamp in serie met ??? (Algemeen)

door Anton van den Oever @, Hazerswoude-dorp, 19-02-2020, 22:01 (1499 dagen geleden) @ ffeilers

Dat kan tegenwoordig inderdaad met telefoons en PC’s, zo heb ik zelf ook een functiegenerator app op m’n telefoon staan en dat is af en toe best wel een handig tooltje.
Maarrrr…. als het een keertje mis gaat en het moederboard van de pc sneuvelt of de telefoon blijft voor eeuwig donker dan is dat toch wel weer een beetje jammer.
Een beetje toongenerator kost op de bekende veilingsites iets van € 20,- á € 30,- een beetje scoop tussen de € 30,- en € 50,- afhankelijk van wat er voor probes bij zitten.
Dit zijn bedragen die ik recentelijk heb betaald voor meetapparaten die ik op verzoek van een (beginnende) mede hobbyist heb gekocht.
Hij was voor een scoop, toongenerator en een (weliswaar eenvoudig) HF generatortje in totaal 100 eurotjes kwijt.
Op beurzen en de div. forums kan het soms nog wel eens voordeliger uitpakken.
Tuurlijk, is het wel geld maar iedere hobby kost nu eenmaal wat en voor dergelijke prijzen heb je geen nieuwe telefoon of pc en hoef je ook niet te knutselen met interface-achtige dingen en verzwakkers e.d.
Demonstreren kan altijd op een van de reparatie dagen van de NVHR b.v. of anders is er meestal wel een in de buurt wonend behulpzaam mede forumlid die e.e.a. wil uitleggen.
m.vr.gr.
Anton van den Oever


Complete draad:

 RSS Feed van berichtenreeks

powered by my little forum