lamp in serie met ??? (Algemeen)

door Peter1952 @, Almere, 19-02-2020, 23:05 (1522 dagen geleden) @ Anton van den Oever

Ik ben na een ongelukje met mijn Ipad pas geleden ook wat voorzichtiger geworden om die zomaar ergens “aan te knopen”.
Ik had de hoofdtelefoon uitgang van mijn Ipad gekoppeld met de grammofooningang van een B1X42A (sorry, met buizen). Dat ging goed tot ik de radio een keer overschakelde van FM naar de grammofoonstand. Toen had ik ineens geen geluid meer uit de Ipad. De hoofdtelefoon uitgang gaf geen geluid meer en de Ipad wilde niet meer terugschakelen naar de luidsprekers. Even later sneuvelde ook een Bluetooth ontvangertje dat ik aan de radio gekoppeld had. Toen ging ik eens even meten op de grammofooningang en toen bleek dat er een spanningspiek van bijna 60 V. op de grammofooningang kwam bij omschakeling van FM naar grammofoon doordat een schakelcontact heel even twee contacten tegelijk met elkaar verbond. Van de Ipad was dus de geluidsuitgang defect geraakt en hij trok ook ineens erg snel zijn accu leeg. Bovendien werd de onderkant warm. Gelukkig had ik nog garantie en met een mooi verhaal werd die nog verleend ook en kreeg ik na 4 weken een nieuwe Ipad.

Moraal: Wees voorzichtig met het zomaar koppelen met een (eventueel defect) vreemd apparaat. Als het toch moet, doe ik het nu via een bluetooth ontvanger. Die kan natuurlijk ook defect raken, maar die schade is niet zo groot.

Groeten,
Peter


Complete draad:

 RSS Feed van berichtenreeks

powered by my little forum