Ten Big Audio Lies (Algemeen)

door soundman2 @, Wouw, 12-02-2014, 12:12 (3727 dagen geleden) @ Tonmeister Henk †

En dan hebben we het probleem opwarmen van een transistor versterker ook . Ik heb een Electrocompaniet AW100 gehad die toch minimaal 2 uren nodig had om 100% van z'n kunnen te presteren . Ook het kabelverhaal heb ik een andere mening over , het maakt hier op m'n "dure" set nogal wat uit wat er aan hangt . Daarom gewoon je eigen conclusies trekken en daar naar handelen . Het grootste probleem voor de meesten blijft het refentie kader . Ik heb hier gelukkig de beschikking over vele opnames waar ik vooral de ruimtelijke weergave , wat niet alleen bij digitaal een probleem is , kan toetsen . Dat is ook het eerste waar ik bij het inregelen van de balans tussen de microfoonsystemen bij een opname op let : staat alles op z'n plaats . Wat ik wel onderschrijf is dat je ziek wordt van de stroom subjectief geouwehoer van de High end maffia . Daar hoef je alleen maar een willekeurige test in een van de doorsnee bladen als HVT voor te lezen ...

Groet , Henk

De weergave van muziek, zou moeten klinken alsof je live bij een concert bent.
Beter zou je het niet kunnen krijgen.
Laat nou bij die kapitalen kostende versterkerinstallaties, geen enkele speciale netkabel, interlink, antivibratie ringen en meer van dat dure spul gebruikt worden.
Luidsprekerkabels zijn wel dik, maar van gewoon koper. OFC koper ...? Gold spade blades zie je nergens, maar wel SPEAKON en dergelijke connectoren.
Als die echte high-end materialen het geluid factoren beter zouden maken, werd het echt wel toegepast.........


Soundman2


Complete draad:

 RSS Feed van berichtenreeks

powered by my little forum