Ten Big Audio Lies (Algemeen)

door Tonmeister Henk † @, Leeuwarden, 12-02-2014, 22:12 (3728 dagen geleden) @ Gerard in Zeist

Het is jammer dat dit soort discussies zich meestal beperken tot natuurkundige parameters mbt de klank . Ik let bij de opnames die ik maak als eerste op het plaatje , oftewel staat alles op z'n plek . Bij digitalisering is mij maar al te vaak gebleken dat vooral de diepte-en breedte weergave een stuk verminderd . Ik heb diverse malen een digitale recorder mee laten lopen naast m'n Studer B62 (uiteraard via een analoge mengtafel) . Als je met een goede koptelefoon overschakelt van analoog naar digitaal klapt je kop zowat inelkaar van schrik , andersom is het of er een paar deuren opengaan , of anders gezegd lijkt het of de ruimte een stuk groter wordt . Bij de eerste CD copieerunit kon je zelfs duidelijk verschil horen tussen een 1 op 1 copie en een 8 speed . Dit verschil is er nog steeds wel maar ik kan dat zonder een "harde knip" niet meer onderscheiden ( en dan praat ik over 32 speed!) Er is dus op dat gebied in de loop der jaren gelukkig het nodige verbeterd .

Groet , Henk

--
Nuntius Transmittendus !


Complete draad:

 RSS Feed van berichtenreeks

powered by my little forum