Kennis over Field Effect (Toestel of techniek)

door Ed van der Weele † @, Zeist, 15-12-2012, 15:38 (4160 dagen geleden) @ SCTS01

Zo geheim is het ook niet hoor ! En het gaat iets verder dan plakbandjes. Maar ik kan me je sceptische houding goed voorstellen. Ik pretendeer geen nieuwe dingen te doen en misschien ook wel. Zie www.A3Ple.eu waarbij ik probeer met een aantal partners binnen de EU electronica te drukken op papier en hierbij is oa de uitdaging om oa transistoren op papier te maken. BV als OFET.

Nu is het iets duidelijker wat de bedoeling is. Ik had de indruk of iemand schreef "Ik heb een idee voor een verbetering aan een automotor, maar kan iemand me even uitleggen hoe een automotor werkt?"

Het nut van het op papier drukken van elektronische schakelingen ontgaat me echter. Sinds een halve eeuw bestaan er al geïntegreerde schakelingen (IC's) die veel betrouwbaarder en kleiner zijn dan je met jouw procedé ooit zou kunnen maken. In een IC met een oppervlakte van enkele vierkante millimeter zitten al honderden transistoren en weerstanden. Opnieuw het wiel uitvinden lijkt dan nog inventiever.

De foto die ik stuurde bestaat dus uit een gedrukte weerstand en electrodes. Deel van dit materiaal vertoont interessante eigenschappen zoals een sterk dalende weerstand bij verhoogde temperatuur.
Deze eigenschap zie ik bij toeval want het is niet eens de bedoeling nu aan de Transistor te werken.

Als iets juist niet wenselijk is bij een transistor is dat de eigenschappen veranderen bij verandering van temperatuur. Elke halfgeleiderfabrikant doet er alles aan om dát te voorkomen.

Je moet ook kunnen toegeven dat je kennis op een bepaald gebied tekortschiet.


Complete draad:

 RSS Feed van berichtenreeks

powered by my little forum