Kennis over Field Effect -meten aan de transistor (Toestel of techniek)

door SCTS01, 23-12-2012, 23:17 (4152 dagen geleden) @ Ed van der Weele †

Ik had me alweer 3 keer rond gerekend en kon niet anders dan tot de conclusie komen dat er een soort forumcomplot tegen een leek opgezet werd. ;-) omdat ik met de metingen van de samengestelde weerstanden en de berekeningen tot het zelfde resultaat kwam.

Die afwijking kan bij het meten met kleine weerstanden misschien komen door de Ampmeter die ook in de kring staat. Die meet ik op een weerstand van 2,8Ohm. En dat telt door bij 10 Ohm en 47 Ohm enzo.

Ik meet in elk geval de Spanning met de stroom erop. Als ik de zaak doorreken dan kom ik met die correctie van de Ampmeter wel een heel stuk in de buurt.

Ik ga in elk geval de komende dagen in die wetten van Kirchhoff duiken want van de spanning in zo'n kring snap ik niet alles en in elk geval nog niet voldoende.

Morgen ben ik met vrouw en 4 kinderen naar Kalkar tot na de Kerst, wat moet je anders ?, en kan ik even doorlezen. Hebben jullie ook even geen last van me. :-D

En ben ik na de kerst weer aan het testen !

Voor ieder die dit verhaal van "Petertje FET in Transistorland" leest en volgt zou ik zeggen : een hele fijne kerst ...... En bedankt voor de support !


Complete draad:

 RSS Feed van berichtenreeks

powered by my little forum