Gloeivoeding haalt de capaciteit niet (Algemeen)

door buizengek @, 13-06-2024, 19:32 (15 dagen geleden) @ Andries van Dekken.

Goedenavond Andries

Hartelijk dank voor uw tip !
mocht ik dit doen, vraag ik u dan nog even om raad als u dat goed vindt

Ik moet ook even kijken of dit kan werken omdat het tweede gedeelte van de voeding amen gebruikt wordt om die 60 volt te krijgen voor het I gedeelte met resp 100 150 en 300 mA

Ik zal even de tekst plaatsen wat de Fransman zei hoe de voeding zou moeten werken, zie hieronder

2. Laagspanningscircuit

Dit bestaat uit twee delen (zie figuur 5):

een spanningsregeling en een stroomregeling. De spanningsregeling wordt verzorgd door drie instelbare

LM317T-regelaars die parallel zijn aangesloten om 2 Ampère aan de uitgang te kunnen leveren.

Weerstanden van 0,22 Ohm zorgen voor de balans van de stroom in elke regelaar. De keuze van de uitgangsspanning wordt gemaakt door een 12-standenschakelaar. In dit deel worden weerstanden met een nauwkeurigheid van 1% gebruikt. De volgende gloeispanningen zijn beschikbaar: 1,2; 1,4; 2; 2,5; 4; 5; 6,3; 7,5; 9; 12,6; 20 en 25 Volt.

De 2 x 21 volt 160 W transformator heeft een magnetische ringkern.

De stroomregeling wordt verkregen met behulp van een TL783C die een maximale spanning van 125 volt aan kan, terwijl de LM317 een maximale spanning van 40 V aan kan.
Om een gloeidraadspanning van
meer dan 50 volt te krijgen bij een
constante stroom, is als oplossing
gekozen om de twee afgevlakte
delen van de

laagspanningsvoeding in serie te

schakelen (spanning en stroom)
waardoor het gebruik van een
speciale transformator vermeden
wordt.

Met schakelaar SE2 is het mogelijk om de drie stroomwaarden te kiezen: 100, 150 of 300 mA.

mvg Marcel


Complete draad:

 RSS Feed van berichtenreeks

powered by my little forum