Gloeivoeding haalt de capaciteit niet (Algemeen)

door Maarten Bakker ⌂ @, Haarlem/Delft, 18-06-2024, 21:18 (10 dagen geleden) @ buizengek
Gewijzigd door Maarten Bakker, 18-06-2024, 21:26

Reichelt heeft wel eens valse onderdelen geleverd, dus kan het op basis van reputatie niet uitsluiten. Ik vind de opdruk van deze een beetje raar, maar het verdere uiterlijk klopt wel met types van ST.

Het is niet zozeer een "Made in China" probleem maar een "imported from China". Bij onzorgvuldige of ongecontroleerde import is de kans op ellende groter dan wanneer je daar met vaste leveranciers of via grote merken in zee gaat.

Ik vermoed dat Reichelt ergens een inkoper had of heeft zitten die zo nu en dan een deal pakt die te goed lijkt om waar te zijn, en dan is die dat ook.

Kortom je IC's zijn niet boven twijfel verheven, je zou het eigenlijk even moeten testen met een paar elders gekochte uit oude voorraad of vers van de distributeur.

Een andere oorzaak zou je op die manier misschien ook kunnen achterhalen: het gedrag van IC's die buiten specificatie gebruikt worden (zoals hier zonder bufferschakeling in de ADJ aansturing) kan per merk of zelfs per jaargang verschillen. Hoewel ik dat bij zulke simpele IC's hooguit per merk verwacht. Een masker zal voor types als deze net zo lang meegaan als dat de fabrikant het procedé in de lucht houdt.


Complete draad:

 RSS Feed van berichtenreeks

powered by my little forum