Gloeivoeding haalt de capaciteit niet (Algemeen)

door buizengek @, 19-06-2024, 18:40 (101 dagen geleden) @ buizengek

Beste forum leden

Heel hartelijk dank allemaal voor jullie tips , ideeen enz, echt top , ik ben er blij mee,
mede omdat ik zelf niet op dit gebied slim genoeg ben om zo'n schakeling te ontwikkelen.

Na het lezen van alle jullie posts, heb ik steeds minder vertouwen in deze schakeling en wil ze eigenlijk niet graag meer voor deze tester gaan gebruiken, er moet wel wat betrouwbaars in.

Mocht er iemand van jullie het leuk vinden om voor mij een degelijke voeding te kunnen ontwikkelen die betrouwbaar is, hou ik me ten zeerste aanbevolen, mocht iemand dit kunnen/willen laat het me a.u.b weten al of niet tegen betaling, indien mogelijk met print layout, etsen is geen probleem voor me

Echter wil ik wel de trafo kunnen gebruiken die ik nu heb ( die koste wel een paar cent) ,
en ik moet de voeding op de manier kunnen gebruiken zoals die in het eerste bericht staat, dus met de weerstandsladder voor het U gedeelte , en de omschakeling van 100 , 150 en 300 ma voor het I gedeelte
Op de plek vaar de weerstandladder begint, wil ik graag een schakelaar zetten zodat ik kan kiezen tussen vaste instellineg ( via de 12 standen schakelaar) als ook een regeling met 2 potmeters, een voor grof en een voor fijn afstelling, dit voor de voltages die niet in de 12 standen voor komt, maar daar had ik al eens over gepost, dit lijkt goed mogelijk

Iedereen nogmaals dank

m.v.g Marcel


Complete draad:

 RSS Feed van berichtenreeks

powered by my little forum