kabeldikte/lengte corrosie HELAAS HELAAS (Algemeen)

door ffeilers @, Breda, 24-07-2024, 20:55 (85 dagen geleden) @ soundman2
Gewijzigd door ffeilers, 24-07-2024, 20:56

Wat verbruikt de koelkast op netstroom?
Ik heb nog een paar CVT's staan, die de uitgang op +/- 2% houden. Als de koelkast op het verdachte net dan niet uitvalt lijkt die in orde. Valt de kast wel uit, kun je te maken hebben met korte spannings onderbrekingen.
Je zou zo'n ding van mij kunnen lenen.
Ik heb ooit eens een schakeling gebouwd met een gloeilampje en een triac. Het was een eenvoudige schakeling. Het schakelingetje gaf aan of er een korte onderbreking was in de netspanning. Valt de netspanning kortstondig weg, dan werd de triac getriggerd en ging het lampje branden en dat bleef dan branden. (Of was het jistandersom!) Ik weet niet of ik het schema nog ergens heb.
Overigens vind ik het niet slim van Thetford, dat de koelkast in storing gaat bij (vermoedelijk) een korte spanningsonderbreking. Tijdens het gebruik wordt een koelkast vele malen aan en uitgeschakeld door de thermostaat, dat is niets anders dan het onderbreken van de netspanning.
Bij het terugkeren van de spanning zou de kast weer normaal kunnen werken. dat er wat gesignaleerd word is soms handig.
Het schakelingetje kun je ook mer een 220 volt relais met een houdcontact maken.
Door een knopje wordt het relais aangezet en gaat het lampje aan. Valt de spanning even weg, dan valt het relais af en gaat het lampje uit en blijft uit tot een herstart met het knopje.

Hoi Henk, bedankt voor je inspanning van mijn probleem. Mijn technische vaargdigheid is niet genoegd om zoiets dergelijks aan het systeem toe te voegen.

Het verbruik is uit mijn herinnering zoiets van 250W, elders in de draad heb ik het typeplaatje geplaatst , ik weet niet of het daar ook op staat

Verder: bij mij thuis aan de walstroom: geen probleem. De eigenlijk vraag is ligt het nu specifiek aan die (tot nu toe) ene camping of is het toch een gebrek in de elecdtrisch camper installatie. Dat blijft in gesprek met de dealer natuurlijk ook lastig. Ik heb hen het probleem wederom gemeld maar ik vermoed dat ze naar de "camping" zullen wijzen als veroorzaker

mvg
Frans


Complete draad:

 RSS Feed van berichtenreeks

powered by my little forum