kabeldikte/lengte corrosie vraag mbt storing (Algemeen)

door ffeilers @, Breda, 25-07-2024, 21:39 (44 dagen geleden) @ ffeilers

Nu maar eens N4142E

op het volgende forum vond ik verschillende opmerkingen

https://caravan-forum.nl/viewtopic.php?t=45425


ik heb nu een dealer aangeschreven om te kijken of hij eventueel een oplossing kan brengen dmv het veranderen van de elecdtronica van de koelkast

opmerkingen uit dit forum:


EERSTE

k had in Spanje ook koelkast problemen.
Daar bleek de spanning ( 230 Volt) regelmatig maar net de 200 volt te halen.
Mijn meetpaneeltje was superhandig... je weet wel wat...

Heb jij toevallig een multimetertje bij je??
Meet de spanning dan eens, want een te lage spanning.... etc etc etc...

Event bij de Action kosten die dingen 4 euro.
Bij onze stek in Spanje was een Asia market.... die hebben ook die zooi... is er in jou buurt misschien ook eentje... indien nodig.
Want... de aangelegde spanning is wel eens oorzaak van dit pendelen...
Veel te veel spanningsverlies dus... de infra structuur is effe wat minder daar..

Mocht je idd een te lage spanning meten... helaas ... niks aan te doen nu.
Ik meen wel dat er een aanpassing was van Thetfort voor de N serie, maar of die bij jou er in zit... weet ik niet.

TWEEDE

Klopt, Thetford heeft in mijn caravan het control board vervangen voor een exemplaar die tot 180 V blijft werken.


DERDE
Het is zeker niet waar dat hij bij voldoende spanning uit zichzelf weer inschakelt. Wij hebben bij diverse jaren overwinteren in Spanje ook liggen tobben met dit probleem, en meerdere diepvries inhoud kunnen weggooien. Wij hebben op advies van Thetford Etten-Leur elektronica gemonteerd tussen de stroom aansluiting van de koelkast, sindsdien minder problemen maar het is nooit geheel opgelost, je weet ook niet tot welk niveau de spanning ooit zakt op de camping (als dat s’nachts gebeurd merk je er niks van). s’Morgens dan de koelkast weer starten op 230v die het dan gewoon weer doet geeft daarmee aan dat hij dus niet vanzelf weer start. Mogelijk dat dit bij nieuwe(re) modellen is verandert, maar bij ons gebeurde dat zeker niet. (3000 serie)
Onderstaande foto geeft het onderdeel weer wat de marge van spanning verlies compenseert.
Met vriendelijke groet
Jan Vijn

[image]


Complete draad:

 RSS Feed van berichtenreeks

powered by my little forum