philps cm8833 maken (Algemeen)

door duikkie @, 31-03-2021, 10:18 (1115 dagen geleden)

men zegt dat dit een nederlands site is .
dus gaan we kijken of ik hier iets wijzer word angezien mijn engels ook niet alles is

het gaat over een ouwe CRT monitor van philps

het probleem is te klein beeld dus verdenken we de lijntrafo en de HOT

het voedingsgedeelte al veel over geschreven in het engels

bestaat uit 3 lijnen
125 volt, 26 volt en 16 volt

als de monitor aan is met HOT en lijntrafo the 125 volt line daalt naar 80 volt the 26 volt line naar 22 volt en the 16 volt line naar 10 volt

nou roepen mijn engelse vrienden , CHECK POWERBOARD en alle caps vervangen.
en heel de powerboard al uit elkaar gesoldeerd , alle weerstanden hebben de juiste waarde , alle diodes werken als diodes en alle CAPS gemeten met mijn Mtester (chinees ding), allemaal oke.

als ik ook the 125 volt lijn los maak van de HOT en LOPT en ik sluit een 100w/ 220v gloeilamp aan , brand deze ( niet op volle sterkte maar dat is logisch
de 26 volt en 16 volt lijn zijn ook stabiel en kunnen gewoon aangesloten zijn op het mainboard van de monitor.

ik het schema blad 18 hebben ze 3,3 ohm weerstand , waar in de monitor standaard 5,6 ohm zat ( deze was vanuit de fabriek zo. ik heb hem eens vervangen door 3,3 ohm maar daar zakte the 125 line alleen maar van naar 74 volt

ook zit er geen BU508A in maar een 2SD1577

maar alles heeft ooit met deze componenten gewerkt

zoals geschreven mijn engelse vriendjes hammeren op dat de voeding niet goed is
nu kan ik de AMP wel eens meten als de gloeilamp brand , maar maximaal kan deze lijn 1,5 amp leveren RGP15K, zo als het moet kan ik nog wel een paar 100w/220 volt gloeilampen paralle zetten.

maar persoonlijk geloof ik niet in een fout in het powerboard

de daling komt volgens mijn theorie door een half? kapotte HOT of half kapotte lijntrafo

die trekken de 125 volt lijn naar beneden .

checkpoint 13 geeft als ik hot en LOPT niet aansluit de 47 volt helaas staat er geen time bij ( heb dus scoop)

als ik een dvd speler er op aansluit , hoor ik ook gewoon het geluid , en in het pikke donker heb ik verkleind beeld ( hopelijk kan ik plaatsjes uploaden ?)


de HOT opzich is niet stuk , maar misschien niet goed voor deze monitor ?
de lijntrafo is er nog niet uit geweest, en ik heb op internet wel wat jouwtroep videos gezien hoe lijntrafo te testen. maar daar omzeilen ze volgens mij de spoelen binnenin de lijntrafo.

wat ik niet kan is hoger dan een paar honderd volt meten dus geen (1000 volt piek)

maar mijn domme gedachte was zo om voor de spoel van lijntrafo een gewone trafo 220 volt naar 6 volt ofzo van te maken .

maar ik weet niet of dat kan ????
de 1000 volt piek zalo dat 30 volt geven ?? of gaat de heleboel de lucht in ??
zo kan ik wel zien of the 125 volt line 125 volt blijft met alleen de HOT

klopt het dat checkpoint 13 ten allertijden een 15625 pulse moet hebben van 47 volt ??
dat zou kunnen verklaren als deze anders is dat de voeding daalt een te breede puls of dal geeft bij HOT eewn te lang aan AARDE

Ideeen zijn welkom


Complete draad:

 RSS Feed van berichtenreeks

powered by my little forum