philps cm8833 maken (Algemeen)

door duikkie @, 08-04-2021, 17:43 (1106 dagen geleden) @ Maarten Bakker

"Een 1,5A diode is om heel te blijven. Als je 1,5A trekt zit je al aan 187,5W dus dan kun je zelf nagaan dat dat nooit kan kloppen, ook niet theoretisch.

De monitor trekt 75W. Daar gaat het rendement van de voeding af, zeg er blijft voor alle uitgangen samen 60W over. Dan gaat er 5W af voor de geluidseindtrap en 5W voor de verticale afbuiging. Hou je 50W over. Dat is 0,4A.

Ga je vanaf de andere kant terugrekenen dan verdwijnt er 25W in de beeldbuis. 10W in de horizontale afbuiging. Allemaal geschat. 35W trekken uit een lijneindtrap die 50W opneemt zit ook wel ongeveer in de juiste hoek.

Als de voeding te vroeg ingrijpt dan scheelt het wel heel erg weinig. Gezien de vouw in beeld zou ik alsnog in de lijntrap blijven kijken."

0.37 amp is zeg 45W , en 0.4 AMP kan de voeding nu niet leveren
namelijk 125W lampen trekken 0.37 AMP , 100W lampen trekken 0.31 AMP
dat is 0.06 amp over 25 watt dus 0.03 is gelijk aan 12,5 watt (125+12.5=137.5watt)

140 watt lampen op de voeding , gaat niet ze gaan niet aan en de voeding jankt als een varken :) volt is in de tientallen

kortom die 0.4 amp is niet haalbaar.

nu snap ik ook waarom er 12 ohm voor r126 in zat en geen 10 ohm , waarschijnlijk bij een nieuwe 2sd1577 , ging de voeding net aan. helaas verouderd alles en waarschijnlijk is de lijntrafo ook net iets meer gaan gebruiken. en je zit in de problemen met je 0.4 ampere

verder zit hij net op het kantelpunt omdat hij 80 volt nog geeft , 140 watt lampen erop is teveel iets van 15 volt geeft hij dan nog, terwijl hij bij 125watt lampen gewoon 125 volt geeft

dus ik denk ouderdom :) , de "monteur"die de 2SD1577 erin gezet heeft heeft waarschijnlijk ook de 12 ohm in voeding gezet voor net iets meer power

blijft over het risco dat als je meer power geeft , je de HOT of LOPT meer kortsluiting power geeft :)
maar ja BU508A uit china besteld, als lijntrafo op zijn eind loop dan pech , want dat is de monitor niet waard.

kortom : ik zoek uitleg hoe die primaire kant aan zijn power komt
ik hoop toch mijn 140 watt lampen(=0.4amp) aan te krijgen
misschien wel 160 watt lampen(=0.5amp)

als bij 140 watt lampen mijn voeding en mainboard niet boven de 80 volt komt
kan je er donder op zeggen dat of de HOT of lijntrafo bij meer de boel kapot trekt

die 1,5 amp is ook gekke werk , maar bij o.6 amp (is 200 watt lampen) blijft de voeding mooi heel, wat de rest doet met meer vermogen is wel te raden bij kantje kortsluiting :)

een pc voeding van 500 watt is best wel overkill voor de rest , maar soms gebruiken we die ook


Complete draad:

 RSS Feed van berichtenreeks

powered by my little forum