philps cm8833 maken (Algemeen)

door duikkie @, 10-04-2021, 12:02 (1112 dagen geleden) @ Maarten Bakker

beste maarten bakker,

even van het draadje af

"En daar ben ik het dan weer volmondig mee eens, blij dat je er zo over denkt. Ik heb er zelf nooit een gehad maar wel een zwak voor Acorn vanwege de geschiedenis en omdat het mooi spul is. Dit soort monitoren komt altijd wel ergens terecht, zelfs in defecte staat."

je moet weten dat ik hier zomaar 4 ACORN BBC computers heb staan, waarvan ik altijd heb beweerd aan de doe toch weg die ouwe rotzooi front dat ik ze zou verkopen :)

helaas zijn die dingen geld waard, maar een goed gemotiveerd pleidooi waarom iemand graag een BBC computer 32K wilt hebben ( om bijvoorbeeld 6502 taal te leren )
voor speeltjes moet je commodore kopen.
wenselijk is dat je op de engelse stardot forum komt. je hebt tegenwoordig geen floppy drive meer nodig een sd kaart en houder en EEN MONITOR is alles , wat software onder andere de SMART-SPI rom , door mij geschreven. en je bent voor 100 jaar zoet :)

BBC computers waren zo goed bezig , ik kocht hhem omdat we zonodig in PASCAL moesten leren programeren. ROM erin en het was een pascal ding.
koste in 1983 wel een vermogen was 2300 gulden kwijt en voor de floppy drive 500 gulden
1 floppy 5,25 inch koste 5 gulden (200k)

zo even een andere forum en bbc computer gepromoot, vast een ban voor het leven ?:fir


Complete draad:

 RSS Feed van berichtenreeks

powered by my little forum