philps cm8833 maken (Algemeen)

door Maarten Bakker ⌂ @, Haarlem/Delft, 09-04-2021, 18:00 (1111 dagen geleden) @ duikkie
Gewijzigd door Maarten Bakker, 09-04-2021, 18:25

Gestructureerd werken en als je in een kringetje loopt ga je uit dat kringetje moeten komen.

Zoals ik al schreef, 0.37A ligt verdomd dicht in de buurt van wat je redelijkerwijs kunt verwachten. Ik noem de voeding pas de derde verdachte. Ringtesten van een lijntrafo is vrij eenvoudig, eventueel apparaatje zelf bouwen. Inspecteren van de afbuigspoel is vervelend vanwege het moeten losnemen en precies weer zo terugzetten. Toch zul je een keer dingen moeten gaan uitsluiten. Voeding uitsluiten lukt niet 100% dus dan pak je dingen die je wel kunt uitsluiten.

kijk als mij het uiteindelijk niet lukt, geef ik hem gewoon weer weg , dat ding hoort bij eem ACORN archimedes computer dus dat hoort niet in de prullebak. desnoods hou ik alleen het plastic omhulsel over en stelen we de veel waardeloze COMMODORE monitor en zetten de kast over. commodore haald het niet bij ACORN computers :)

En daar ben ik het dan weer volmondig mee eens, blij dat je er zo over denkt. Ik heb er zelf nooit een gehad maar wel een zwak voor Acorn vanwege de geschiedenis en omdat het mooi spul is. Dit soort monitoren komt altijd wel ergens terecht, zelfs in defecte staat.

P.S. 8088 assembler beheers ik ook nog wel, zag dat je daar iets over schreef. 6502 nooit gedaan en ga ik waarschijnlijk ook niet meer leren, wel nog diverse microcontrollers als het zou uitkomt.


Complete draad:

 RSS Feed van berichtenreeks

powered by my little forum