philps cm8833 maken (Algemeen)

door Maarten Bakker ⌂ @, Haarlem/Delft, 08-04-2021, 23:52 (1113 dagen geleden) @ duikkie
Gewijzigd door Maarten Bakker, 09-04-2021, 00:04

die 12 ohm is gewoon een 125mw weerstand , niet anders dan de 10 ohm die ik er nu in gezet heb, naar aanleiding van de cm8833 schema

Het gaat me niet omdat het een zoveel ohm zoveel milliwatt weerstand is, maar om vast te stellen of hij origineel was. Helaas te laat. Nu loop je mogelijk achter de zoveelste rode haring aan. Voor de volgende reparateur ben jij in dat geval misschien de knoeier die alles willekeurig door al dan niet kloppende onderdelen heeft lopen vervangen en verklein je de kans dat het nog eens goed komt.

de lijn trafo is AT2079 wat op internet gelijk staat aan HR7506

AT2079 is geen volledig nummer maar een familie. Vandaar mijn vraag wat er op het etiketje staat. Een 5-cijferig nummer of een /tweecijferig nummer. Zou een AT2079-30101 kunnen zijn, die klopt met HR7506. Maar ook daar: zeker weten is beter. Alleen als het etiketje er afgevallen is ga je zoeken wat er volgens andere bronnen in hoort.

wat ik ook niet begrijp maar ik ben niet van oorsprong technisch is dat er een spanning van -4,1 op de basis staat en npn werkt toch met positief ten opzichte van aarde

De negatieve basisspanning is de gemiddelde meetwaarde.

Wist je trouwens dat je ook kunt quoten met het blauwe linkje "citeer bericht"? Of door met de hand > voor een regel te zetten?


Complete draad:

 RSS Feed van berichtenreeks

powered by my little forum