philps cm8833 maken (Algemeen)

door duikkie @, 16-04-2021, 15:20 (1098 dagen geleden) @ Cornelisjan

Weerstand en spoel heb ik maar de spoel is maar 560uH i.p.v. 720uH
[image]
Mijn vragen aan jouw waren:

A Rechts op de beeldbuis zit een sticker ook daar graag foto van.

B Mocht je nog andere stickers kunnen fotograferen (ook al zijn ze onduidelijk) dan die ook tonen.

C De spoel S473 is wel flink warm geweest maar is mogelijk nog niet verbrand welke waarde heb je gemeten?

Misschien is hij nog bruikbaar om verder te testen en anders kan op de nieuwe nog windingen toegevoegd worden.

Het is ook redelijk eenvoudig, indien nodig, de spoel opnieuw te wikkelen.

voor spoelen wikkelen heb je draad nodig :) maar zo te zien is deze met dikkere draad gewonden

het is weekend dus andere wezens(en dingen) moeten aandacht hebben , en mot de prutswerk even rusten.

de verbrande spoel bij mij was 660uH en 1,6 ohm tenminste dat gaf de Mtester uit china aan :-D

dus geen foto's meer :-( trouwens daar staat niets bijzonder op alleen dat hij uit taiwan komt in opdracht van acorn .... engeland en 28-akf11 monitor

ik denk dat het allemaal niet zo kritisch is , er loopt gewoon te veel stroom door te dun draad denk ook dat 7,5 ohm ook nog mag

het is ergens te veel stroom , en misschien wel de LIJNTRAFO :-D

of die afbuigspoelen ,

maar de spanning liep terug toen de spoel ging roken
dus zomaar de spoel terug en weerstand zal wel even helpen maar ik twijfel ofdat de oorzaak was , meer het gevolg van een probleem elders op het spoor (125 volt lijn)

de HOT is volgens jullie niet een stroom maker of stroom trekker , die is namelijk niet BU508A en weerstand daarvoor is 5ohm6 inplaats van 3ohm3

maar nu paar dagen bedenktijd |-(


Complete draad:

 RSS Feed van berichtenreeks

powered by my little forum