philps cm8833 maken (Algemeen)

door Cornelisjan @, Lunteren, 13-04-2021, 10:03 (1081 dagen geleden) @ kris
Gewijzigd door Cornelisjan, 13-04-2021, 10:34

Over het algemeen werkt het Flybackcircuit niet naar behoren wanneer de afbuigspoelen losgemaakt worden; lijnafbuigtrafo gaat dan in verzadiging voor het einde van de heenslag (wegens gebrek aan voldoende inductie), stroom neemt veel meer toe dan normaal, waardoor de lijneindtor er zonder pardon uit knalt.

Mee eens daarom heb ik gezegd spanning wat lager 115V DC en kort proberen want inderdaad zal de Bu508 na korte tijd al behoorlijk warm worden.

maar dit is in het algemeen, misschien mag het bij de CP90 afgeleide wel?

Weet ik eerlijk gezegd niet.

In het verleden meermalen meegemaakt dat dit soort chassis een losse verbinding hadden in cirquit van horizontale afbuigspoel, er ontstond dan uiteraard een felle verticale streep op scherm.
Maar na het herstellen van de verbinding was dan weer probleem opgelost zonder dat de BU meteen stuk ging.

Maar er zullen ook gevallen zijn waar dit wel direct gebeurt.
Ik denk dat dit ook samenhangt met de snelheid van de begrenzing en schakelkarakteristiek van de voeding.

Als het mijn eigen monitor zou zijn dan waagde ik het erop, maar zoals gezegd voor kort moment
en lagere spanning.

Edit: Wil je geen enkel risico nemen dan even andere gelijkwaardige spoel eraan koppelen


Complete draad:

 RSS Feed van berichtenreeks

powered by my little forum