philps cm8833 maken (Algemeen)

door duikkie @, 09-04-2021, 17:41 (1106 dagen geleden) @ Maarten Bakker

de persoon waarvan ik hem kreeg zei er is nog beetje beeld
dus dacht ik oke de lijntrafo leeft nog en de HOT ook

dus iets anders moet de geest hebben gegeven. het eerste heb ik de voeding gemeten
die gaf 80 volt aan dus heel de voeding na gekeken, maar ja daar is niet echt wat te vinden

al vindt ik nog steeds dat hij 0.6 of 0.5 amp moet kunnen leveren
verder is er niets aangesloten he als ik lampen gebruik dus de 26 volt en 16 volt lijn hebben geen power nodig. dus 75 watt verbruik op sticker was nog in de tijd van 220 volt. hoe dan ook ik geef nog niet op. alhoewel andere het kansloos vinden ga ik toch iets met r126 / r136/s136 en c132 proberen. ik heb wat alternatieve schema's gezien
en zodra mijn 140 watt gaat branden probeer ik de mainboard :)
als ik het goed heb begrepen is r136/s123 en c132 de oscillatie kring

wat r126 nou voor functie in deze heeft iets met aansturing ofzo in deze

als iemand ooit ergens iets lees hoeveel amp de voeding is afgesteld hoor ik dat graag ik vind 0.37 amp op 125 volt wel te weinig als de rest makkelijk het dubbele aan kan

lees voer is altijd welkom over oscilatie kringen en vermogen :)

kijk als mij het uiteindelijk niet lukt, geef ik hem gewoon weer weg , dat ding hoort bij eem ACORN archimedes computer dus dat hoort niet in de prullebak. desnoods hou ik alleen het plastic omhulsel over en stelen we de veel waardeloze COMMODORE monitor en zetten de kast over. commodore haald het niet bij ACORN computers :)


Complete draad:

 RSS Feed van berichtenreeks

powered by my little forum