philps cm8833 maken (Algemeen)

door duikkie @, 18-04-2021, 07:13 (1105 dagen geleden) @ Maarten Bakker

Klopt, maar daar gaat het me niet om. Er zijn minieme verschillen in ingangen, dus dat is niet het exacte Philips typenummer van zijn toestel. Er hangt intern bij Philips een typenummer aan ook al heeft hij bij Acorn een eigen nummer. Ik heb wel het vermoeden dat de revisienummers over het hele platform gelijk zijn, en ik ben er vrij zeker van dat op de interne typesticker wel zinnige informatie te vinden is, zelfs al zou het interne type van Philips er alsnog niet opstaan - dan bevat het serienummer in elk geval de revisie en de productiedatum, waarmee vergelijken met andere toestellen makkelijker wordt.

ik ga voor de liefhebbers , volgende week alle sticker en nummers op printplaten opzoeken , hoe ik de sticker op de lijntrafo in beeld krijg is een groot raadsel
er staat namelijk een vrij groot alm. plaat voor en om een bocht foto's maken is moeilijk.

ik denk dat ik met commodore 1084s-p het juiste schema heb voor de moeder plaat
wat ik ook op internet al gezien heb is dat ze uitgangen en geluid erbij plaatsen
omdat commodore weer net iets anders is dan ACORN

verder zou me het helemaal niet verbazen dat de beeldbuis en printplaat van beeldbuis wel weer anders is dan commodore 1084s-p . :-D


Complete draad:

 RSS Feed van berichtenreeks

powered by my little forum